- Teacher: Tomáš Tkáčik
Available courses
- Teacher: Tomáš Tkáčik
- Teacher: Anna Biceková
- Teacher: Oliver Lohaj
- Teacher: Viera Krešňáková
- Teacher: Marián Mach
- Teacher: Oliver Lohaj
- Teacher: Ján Paralič
- Teacher: Viera Krešňáková
- Teacher: Miroslava Matejová
Cieľom projektu je porozumieť významu databázových systémov a pojmov v oblasti, pochopiť relačný dátový model a jeho význam v databázových systémoch; naučiť sa pracovať s jazykom SQL, pomocou neho definovať z relačného modelu schému databázy, napĺňať ju údajmi a vytvárať pokročilejšie dopyty; získať základne vedomosti v oblasti ukladaných (storovaných) procedúr a trigrov; porozumieť matematickému pozadiu jazyka SQL - relačnej algebre; oboznámiť sa so základmi NoSQL databáz.
- Teacher: Tomáš Adam
- Teacher: František Babič
- Teacher: Erik Kajáti
- Teacher: Viera Krešňáková
- Teacher: Viera Pavlišková
- Teacher: Ladislav Pomšár
- Teacher: Miroslav Smatana
- Teacher: Milan Tkáčik
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom základy objektovo-orientovaného návrhu a programovania v objektovo-orientovaných jazykoch. Po úspešnom absolvovaní tohto predmetu študenti môžu získané znalosti využiť pri návrhu a implementácii softvérových systémov použitím objektovo-orientovaných programovacích jazykov a návrhových vzorov.
- Teacher: Tomáš Adam
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: Miroslav Smatana
- Teacher: Jakub Ivan Vanko
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom prehlaď vedomostí a nadobudnúť praktické zručnosti pri aplikovaní pokročilých metód analýzy dát zameraných hlavne na mnohorozmerné dáta a dáta, ktoré nie sú priamo reprezentované v tabuľkovej forme. Tento predmet nadväzuje a rozširuje vedomosti získané počas štúdia v základných predmetoch Objavovania znalostí v databázach a Strojového učenia.
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: František Babič
- Teacher: Peter Bednár
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom nielen teoretické vedomosti ale aj praktické zručnosti potrebné pri procese analýzy a návrhu informačných systémov v rôznych aplikačných doménach. Po úspešnom absolvovaní tohto predmetu študenti môžu získané znalosti a skúsenosti s jazykom UML a štandardnom BPMN využiť pri riešení svojich bakalárskych prác alebo iných semestrálnych projektov orientovaných na vývoj softvérových aplikácií.
- Teacher: František Babič
- Teacher: Martin Sarnovský
Študent získa základné poznatky z oblasti spracovania veľkých dát, metód, prístupov a technológií, ktoré sa v tejto oblasti využívajú. Študent nadobudne znalosti o konceptoch gridového a cloudového počítania, o distribuovaných, NoSQL a in-memory databázových systémoch, metódach paralelného a distribuovaného počítania. Študent získa základné zručnosti pre návrh a implementáciu aplikácií pre spracovanie veľkých dát.
- Teacher: Peter Bednár
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom teoretické a praktické znalosti z hospodárskej informatiky a príbuzných oblastí ako manažment inovácií (zavádzanie zmien do praxe), procesný manažment a riadenie, informačný manažment, podniková analytika, marketing (zostavovanie marketingových stratégií a plánov), podpora manažmentu prostredníctvom vhodných IT riešení, atď. Dôležité faktory predstavujú aktuálnosť a všeobecný prehľad.
V tomto virtuálnom priestore nájdete najmä pozvané prednášky z praxe.
- Teacher: František Babič
Študenti získajú základné poznatky z manažmentu so zameraním na projekty, ako napr. plánovanie a určovanie cieľov, implementácia projektov v súlade so stratégiou, organizačnou štruktúrou a marketingovým plánom firiem, atď. Takisto získajú poznatky o jednotlivých typoch životných cyklov projektu, relevantných metodológiách pre riadenie projektov a aktuálnych možnostiach financovania projektov rôzneho zamerania. V rámci seminárov nadobudnú praktické zručnosti potrebné pre tvorbu a prezentáciu náčrtu a návrhu projektu, pre dekompozíciu projektu na menšie časti a ich následnú organizáciu v čase pomocou vhodných grafických riešení. Po úspešnom absolvovaní predmetu by mali študenti rozumieť základným princípom tvorby projektov a práce v projektovom prostredí
- Teacher: František Babič
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: Peter Butka
- Teacher: Oliver Lohaj
- Teacher: Ján Paralič
- Teacher: Miroslav Smatana
- Teacher: Jakub Ivan Vanko
- Teacher: František Babič
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: Viera Krešňáková
- Teacher: Oliver Lohaj
- Teacher: Miroslava Muchová
- Teacher: Ján Paralič
- Teacher: Ľudmila Pusztová
- Teacher: Martin Sarnovský
Zimný semester - 2021/2022
- Teacher: Peter Butka
- Teacher: Lenka Kališková
Študent získa základné poznatky z oblasti manažmentu IT služieb a súvisiacich noriem a rámcov. Študent nadobudne základné znalosti rámca ITIL, a jednotlivých princípov, konceptov a procesov, ktoré popisuje. Študent si osvojí základné myšlienky IT Governance a súvisiaceho rámca COBIT, základné vedomosti o informačnej bezpečnosti a súvisiacich normách a rámcoch. Prostredníctvom praktických cvičení nadobudne študent skúsenosti s nástrojmi pre podporu procesov riadenia IT služieb a pre podporu administratívy súvisiacej s týmito procesmi.
- Teacher: Martin Sarnovský
· Cieľom predmetu je poskytnúť študentom poznatky tak v oblasti sémantického ako aj sociálneho webu. Oboznámi ich so základnými aspektmi sémantického webu a motiváciou jeho vzniku, s technológiami sémantického webu – značkovacie jazyky (rdf), s metodológiami tvorby ontologických modelov (owl) ako aj s metódami vizualizácie ontologických modelov, s použitím nemonotónnych logík v sémantickom webe, ako aj najznámejšími aplikáciami sémantického webu (Wolfram Alpha, ...). Ďalej študent získa základné poznatky v oblasti sociálneho webu týkajúce sa definície problémov sociálneho webu a metód používaných na ich riešenie ako aj metód reprezentácie a vizualizácie sociálnych sietí a metód analýzy sociálnych sietí. V rámci tejto dátovej analýzy konverzačného obsahu sa predmet sústredí na metódy analýzy sentimentu v platformách sociálneho webu, konkrétne na klasifikáciu názorov a emócií, ale hlavne na detekciu antisociálneho prispievania v online diskusiách na webe. V rámci tohto zamerania sa predmet venuje tak detekcii toxických príspevkov (falošné správy, hoaxy, phishing, troling) ako aj ich autorov (trol verzus autorita).
- Teacher: Viliam Balara
- Teacher: Kristína Machová
- Teacher: Martina Szabóová
- Teacher: Peter Butka
- Teacher: Juliana Ivančáková
- Teacher: Lenka Kališková
- Teacher: Michal Kolárik
- Teacher: Viera Krešňáková
- Teacher: Jakub Ivan Vanko
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom hlboké znalosti z oblasti strojového učenia. Po úvode do strojového učenia, základných pojmoch a definícii cieľov a metód strojového učenia sa kurz sústreďuje na historicky najstarší prístup a to učenie prehľadávaním priestoru pojmov a priestoru príznakov. Nasledujú metódy automatického generovania modelov produkčných pravidiel, rozhodovacích stromov a zoznamov. Rozhodovacie stromy tak predikčné ako aj regresné tvoria základ oblasti strojového učenia. Ďalej nasledujú metódy na tvorbu modelov založených na prahových pojmoch (kam patrí veľmi úspešná metóda SVM) a etalónov. Predmet sa venuje aj pravdepodobnostnému pojmu, ktorý je reprezentovaný Naivným Bayes klasifikátorom často používaným ako base-line metóda. Súčasťou predmetu je aj klasifikácia súborom metód (boosting a bagging) vrátane veľmi úspešnej metódy generovania náhodného lesa rozhodovacích stromov (Random Feorest). Predmet sa venuje aj hlbokým neurónovým sieťam, ktoré sú schopné generovať najpresnejšie modely v rôznych aplikačných oblastiach. Je tu venovaný priestor nielen doteraz spomínaným metódam kontrolovaného učenia, ale aj metódam nekontrolovaného učenia (zhlukovacie techniky) a posilňovanému učeniu (Reinforcement learning). Napokon sú tu témy zamerané na techniky merania efektívnosti modelov, výpočtovú teóriu učenia a základné princípy prístupov k automatickému učeniu.
- Teacher: Kristína Machová
- Teacher: Miroslava Matejová
- Teacher: Jakub Ivan Vanko
Študent získa základné poznatky z oblasti spracovania veľkých dát, metód, prístupov a technológií, ktoré sa v tejto oblasti využívajú. Študent nadobudne znalosti o distribuovaných, NoSQL a in-memory databázových systémoch, metódach a technológiách paralelného a distribuovaného počítania. Študent získa základné zručnosti pre návrh a implementáciu aplikácií pre spracovanie veľkých dát.
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: Martin Sarnovský
- Teacher: Miroslav Smatana
- Teacher: František Babič
- Teacher: Peter Bednár
- Teacher: Anna Biceková
- Teacher: Juliana Ivančáková
- Teacher: Oliver Lohaj
- Teacher: Miroslava Muchová
- Teacher: Ján Paralič
- Teacher: Zuzana Pella
- Teacher: Ľudmila Pusztová
- Teacher: Jakub Ivan Vanko
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom poznatky z nasledovných oblastí znalostných systémov: úvod a história vzniku, navrhovanie znalostných systémov a ich štruktúra, reprezentácia znalostí, produkčný systém, inferenčná sieť a jej prehľadávanie, modelovanie a simulácia hľadania riešenia, reprezentácia neurčitých znalostí, modely práce s neurčitými znalosťami, získavanie znalostí od experta, navrhovanie a modelovanie znalostných báz, priame a nepriame metódy získavania znalostí, automatické generovanie znalostných báz strojovým učením, metaznalosti a modifikácia znalostných báz, vysvetľovací mechanizmus, verifikácia kvality návrhu znalostného systému, bezpečnosť a informačné zabezpečenie znalostných systémov, riadenie distribúcie znalostí medzi znalostnými zdrojmi, znalostné inžinierstvo.
- Teacher: Viliam Balara
- Teacher: Kristína Machová
- Teacher: Martin Sarnovsky
- Teacher: Martina Szabóová